donderdag 19 november 2009

het fatsoen III

Het is onfatsoenlijk de echte namen te gebruiken van mensen waarover ge het wilt hebben, maar ik doe het toch. Nu ik zo denk dat ik dit hier later nog eens zal herlezen (waarschijnlijk meerdere malen), wil ik liever niet terugdenken aan het reƫle moment dat me ertoe aanzette dit te schrijven. Mocht ik dan een alias gebruiken, zou ik dan minder snel terugdenken aan de persoon wie ik met die alias aanduid, of zijn alias en echte naam in deze situatie gelijk? Dat valt niet zomaar eens snel uit te testen, maar het is wel belangrijk. Als het om het even is, gebruik ik liever de echte naam. Nu weet ik het niet, maar binnen enkele jaren zal ik u zeggen of ik door het lezen van 'het fatsoen III' terugdenk aan de persoon van de alias. Een alias die er evenwel nooit is geweest. Dit zijn woorden met een toekomst.

1 opmerking:

  1. het is nu bijna een maand geleden en ik denk nog steeds aan de persoon van de alias, als ik 'het fatsoen III' lees. Groetjes, Charlie

    BeantwoordenVerwijderen